Pitäisiköhän tähän nyt naputella pienimuotoista lomapäiväkirjaa...

Maanantai 17.7.

Pakataan tavarat autoon ja vaunuun ja käännetään auton keula kohden Humppilaa ja siitä Tampereelle jne.. Matkan varrella pysähdellään ja käydään syömässä siellä täällä. Ähtäri on ensisijainen kohde jonne vaunu jätetään kahdeksi yöksi (yht. 22 euroa) ja josta jatketaan matkaa Vaasaan Hotel Fennoon (jonka osoite aiheutti hienoista hämmennystä...).

Tiistai 18.7.

Hotellissa yövyttiin ja käytiin aamupalalla ja sitten siirsimme itsemme Tropiclandiaan (sieltä en ottanut kuvia kun en arvannut ottaa kameraa mukaan). Tropiclandiasta lähdimme etsimään ruokapaikkaa kaupungin keskustasta siinä ihan heti onnistumatta, mutta tällaiseen "törmättiin". Ei siis meillä ole ainut laatujaan tuo "Orter".

Lopulta kysäisin eräältä liikkeeseensä pyrkivältä naiselta mitä hän suosittelisi ja meille suositeltiin ravintolalaiva Farosta.

Kiva paikka eikä kovin pahan hintaista ruokaa (ainakaan ihan kaikki annokset). Sitten takaisin hotellille ja unta palloon.

Keskiviikko 19.7.

Heräämisen jälkeen pakattiin tavarat ja käytiin kirjautumassa ulos hotellista (Riemuloma-paketin hinta 219€) ja siirryimme Wasalandian porteille odottamaan paikan avautumista.

Tyttäret melkein pelkäsivät Walle-nallea, mutta suostuivat kuitenkin käymään kättelemässä.
Wasalandiassa oli näyttelytorni, jonne kiivettiin katsomaan ihania kiviä ja muita keräilykohteita.
Tämä kivi toi mieleeni Ihan Itsen perustajan Pörrön

Ja jos joku väittää että äidilläni on paljon kissoja, niin lienee väärässä...

Tällainen nalle houkuttaisi minuakin...

Kun olimme väsyttäneet itsemme kovasti kokonaan riekkumalla liki 7 tuntia Wasalandiassa, niin päätimme lähteä ajelemaan aakeiden laakeiden halki kohden Ähtäriä ja siellä odottavaa vaunua.
Teimme kaupan lihapullista ja sipulikeitosta miehelle ja lapsille ruuan, itse söin nakkeja ja tattarimakaronia.

Torstai 20.7.

Eläinpuistopäivä. Rollaattori pakattiin mukaan ja sitä kyllä todella tarvitsinkin. Edellinen päivä Wasalandiassa oli imenyt sen verran voimia, etten kyllä olisi jaksanut ilman siellä liikkua. Ihan kaikista elukoista en tähän liitä kuvaa, mutta muutama otus pääsee tähän teille esittäymään.

Tytöille piti sitten ostaa nalletikkarit, mutta nyt ne on enää muisto vain tässä kuvassa...

Perjantai 21.7.

Vielä yksi yö nukuttiin Ähtärissä ja puolenpäivän aikoihin lähdettiin hiljaksiin jurruuttamaan yhdistelmäämme kotia kohti. Miehellä oli treenipäivä, kuten aina perjantaisin. Mietittiin, että viedäänkö vaunu ensin kotiin vai mennäänkö suoraan treenikämpälle. Kellon kiitäessä pikkuhiljaa tai oikeastaan aika lujaa päätimme ajaa suoraan treenikselle. Olimme paikalla puoli seitsemältä kun seiskalta alkoivat treenit. Olin sen verran uupunut reissusta että päätin olla sen vuorokauden puolella jo ajamatta, joten vaunuyöpymisiä olikin sitten kaikkiaan kolme...

Nyt Lauantaina 22.7. ollaan tunti sitten (klo 13.45) ehditty kotiin ja vaunun hyyskä on tyhjennetty kompostoriin kun tiemmä urea auttaa kompostin käynnistymisessä.

Että sellainen reissu!

Lisätty vähän myöhemmin... Laskettiin reissun keskikulutus. Suunnilleen, sillä tankissa on nyt löpöä snadisti enemmän kuin lähtiessä. Reissun aikana tankattiin yhteensä 125 eurolla eli noin 119 litraa. Kilometrejä mittarissa on nyt 1043 joten keskikulutukseksi tuli vaivaiset 11,4 litraa/100 km! Eipä olisi uskonut!!!